måndag 5 december 2011

Livrädd...

blev jag idag när vi var till barnmorskan... Jag har under några dagar tyckt att pyret varit lite väl lugn där inne i magen, så idag när barnmorskan inte hittade några hjärtljud blev jag livrädd. Hade jag inte redan legat ner hade jag nog svimmat. Jag blev alldeles kallsvättig, illamående och yr ihuvudet, jag blev alldeles kritvit i ansiktet såg både M och barnmorskan.

Vi hörde inga hjärtljud men Eija sa att det inte var någon fara för hon hörde ljudet av navelsträngen, och den hade samma rytm som hjärtat. Det var nog bara så att han låg fel så det var därför vi inte hittade något hjärta....
Det kändes lite bättre men jag var alldeles matt hela eftermiddan.

Men ikväll har han kommit igång igen och sprattlar som vanligt igen =) Sååå skönt att känna!!!

2 kommentarer:

lena sa...

lilla vän vet vad du går igenom men allt blir bra till slut kram lena

Walle sa...

Men fy!! Förstår att du blev rädd, men skönt att han kom igång å sparka igen!!

Hoppas att allt är bra med er!! Inte så jättelång tid kvar nu innan bebis kommer!! (även om det kanske känns så för er;)