onsdag 1 maj 2013

Man får ta seden dit man kommer... :)

Idag har jag "majat" för första gången. Det är ingen tradition vi har där hemma och jag hade aldrig hört talas om det förrän jag flyttade till Värmland. Men här pratar alla om det, och jag är inte sen att hänga på :)  I alla fall inte om det har något med picknick att göra :)
Det är alltså så att "maja" betyder att man packar sin matsäckskorg och beger sej ut på utflykt, just idag, den 1 maj!

Japp, det ska bli min nya tradition (och Lukas)


Letar efter en bra plats att "slå läger" på

Här var perfekt :)
Samlar lite gräs i en hink

Man måste ju fika oxå, när man majar!

Mamma och pappa får korv

På  väg till bilen igen efter några härliga timmar i skogen & i solen :)

När vi kom hem gjorde jag en god spenatsoppa med ägg och strimlad skinka. Sedan fick Lukas hoppa ner i badbaljan, för att sedan äta välling och somna sött :)

M och jag satte oss ner i soffan och tog ett glas vin :)  

Vilken härlig dag det blev!!!!!

2 kommentarer:

lilla jag sa...

Vilken fin dag ni haft :) Hos oss är de sjukstuga som vanligt...

Ha de gott , vi hörs!

Charlotta sa...

Nämen inte nu igen... stackars er!!
Hoppas det snart blir bättre så vi kan ses :)

Kram