lördag 21 december 2013

GOD JUL!

Nu har jag julpyntat här hemma, och då tänkte jag att jag skulle julpynta lite här oxå :D

Här hemma har vi en prickig/fläckig son :(  Trodde först det var vattkoppor, men är inte så säker på det längre. Avvaktar till i morgon och ser hur det ser ut då, och om vi behöver kontakta vårdcentralen..

Tänk att det bara är några dagar kvar till Julafton :) och att vi snart åker upp till Bergsjö (till snö och vinter trodde jag... men där bedrog jag mej stort)  Jag är lite nervös och pirrig inför min "skolstart" och kommer väl tänka på det hela julen.... Och jag gillar inte att Lukas måste vara sååå långa dagar på dagis :(  Han klarar det säkert men det känns jobbigt ändå...  Apropå att han klarar sej.... jag måste få skryta lite om mej själv... Pratade i telefonen med en kär gammal vän i kväll, och då pratade vi bla om Lukas och hans kommande långa dagar... Då sa hon: du behöver aldrig vara orolig, vad som än händer i livet kommer han att klara det för han har fått den bästa tänkbara grunden att stå på, av dej, du är en heeelt underbar mamma!
Det värmde otroligt mycket att höra och jag blev glad :)  Tack!  Hon sa att hon brukar prata om mej hur jag är som mamma, med hennes vänner.

Nej nu får jag sluta tjata om hur "bra" jag är.... ;)  Det finns säkerligen tusentals andra mammor där ute som är mycket bättre än jag....

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova lite och hoppas att Lukas är piggelin i morgon :)

God natt!

2 kommentarer:

lilla jag sa...

Fasters fina lilla stjärngosse , så söt och busig :)) Och du , din vän har så rätt! Lukas har den bästa mamma :))

Kram♥

Farmor sa...

Farmor håller med faster.