lördag 21 april 2012

Eksem......?

Troligtvis har min lilla goding fått ekem =(  Såg att han hade lite utslag på magen och i knävecken igår morse. Idag var det mer och lite på armarna oxå så jag passade på att rådfråga M:s syster när vi var där idag, och hon sa att det troligtvis var eksem.... Fick med mej lite salva hem som jag ska smörja med 3 gånger om dagen tills måndag då jag kan införskaffa egen från apoteket + receptfri kortison, om det inte blir bättre innom en vecka får jag ringa BVC.
Stackars liten.... hoppas det är något övergående så han inte får problem med en massa kliande.... fruktansvärt jobbigt för honom men oxå för mamma och pappa som får en lesdsen och orolig prins då det kliar och gör ont =(

Nej nu ska jag gå och lägga mej och passa på att få sova lite innan lillen vaknar igen.... God natt!



Inga kommentarer: