måndag 19 november 2012

Hörnan

Idag har Lukas och jag varit på hörnan igen (baby cafè). Alltid lika roligt, men svårt att komma upp på morgonen. Jag tvingar mej upp eftersom jag vet att Lukas tycker det är sååå roligt.
Nu sover han gott ute i vagnen och jag får en liten behövlig stund för mej själv... Det är inte så mycket av den varan nu för tiden... (stunder för sej själv) eftersom han inte har lust att sova så länge på dagarna (kanske en halvtimme), och inte alls vill somna på kvällen... :(  Han som varit såå duktig på kvällarna, det har bara varit att lägga honom och säga godnatt och gå, sedan har han somnat själv. Nu går det inte alls.... Han somnar inte själv, han vill inte sova i sin säng, och om han somnar så vaknar han på stört om jag bara tänker tanken att jag ska lämna sovrummet. Jag får helt enkelt gå och lägga mej samtidigt som honom och ha han bredvid mej i min säng, då såver han jättebra... men inte jag!!!  Är även annorlunda på dagarna, han ska klänga på mej heeela tiden och så fort jag är innom synhåll gnäller han bara, men går jag undan och han är med Mikael då leker han såå bra.... SKITJOBBIGT!!!!
Men jag har fått höra att detta är helt normalt, att han är inne i en separationsångestfas.... och att det snart går över.... Hoppas det, men hur länge????

1 kommentar:

lilla jag sa...

Tänk att alla barn följer samma mönster , precis som det står i böckerna ; )
Mina ungar har väl varit så där "störiga" i två månader ungefär , nån lite mer , nån lite mindre! Men går över gör det alltid :)