tisdag 11 mars 2014

VÅR....... :)

Heeelt underbart ute idag :)  Lukas och jag gick ut en stund idag för att de sista bacillerna skulle blåsa bort... 
Vilken känsla!!! Det kändes verkligen att våren är på väg. Jag började genast påta lite i min lilla rabatt och upptäckte att det växte och spirade där :) Tog bort lite löv och vissna grenar. Tömde krukorna på trappen med jul/vinterblommorna, nu längtar jag efter påskliljor och panseèr  :)   Jag hade kunnat vara ute hela dagen och Lukas tyckte oxå det var jätteskönt ute, och ville inte gå in!

Den friska luften och den härliga vårsolen på oss gjorde verkligen susen :)  Lukas började prata om fiskpinnar & mos. Och jag in och fixade iordning, utan någon större förhoppning om att han skulle äta när han väl hade tallriken framför sej..... men oj vad fel jag hadde!!!! Han åt 4 fiskpinnar och en massa mos... :)  Underbart!!! Nu går det åt rätt håll!!!