måndag 31 mars 2014

Vart tar tiden vägen???

Den här helgen bara svishcade iväg....... plötsligt är det måndag kväll.....
Men det har varit en trevlig helg med ett tydligt "utetema" :)   I lördags kom vi fortfarande ihåg fredagens "sommarväder" och packade i bilen med solstolar, engångsgrill, korv, kladdkaka, solglasögon mm, och begav oss mot vattnet... Mässvik here we come :)
Men när vi väl var där så ångrade vi oss..... ISKALLT!!!!!  6 grader kallare än hemma :(  så efter att Lukas hade fått gjort det viktigaste (enligt honom) åka rutschkana (jag åkte oxå) så tog vi allt pic&pack och åkte hemmåt igen..... vi hamnade tillslut på en liten bergskulle i en mysig, solig skogsglänta bakom Sjönnebol gård :)  Väldigt nära hemma, men mysigt ändå :)
Lukas tyckte det var jättespännande att se pappa grilla korv på engångsgrillen, och han samlade en massa kottar i medhavd hink. Efterrätten dvs kladdkaka med hallon, blåbär och grädde intog vi hemma i trädgården :)

 
 


 
En riktigt lyckad dag trots ändrade planer!
 

Igår söndag gick vi ut på fm för att ta en promenad men då ringde svärföräldrarna och undrade om vi ville följa med ut till skogen och fika?
Och det var klart vi ville :)
 Lukas var glad för att få träffa farmor och farfar men blev helt vansinnig när vi tog "fel väg" och åkte rakt fram i stället för att svänga vid kyrkan, som vi gör när vi åker till farmor och farfar.... Men väl framme gick det bra, när han såg att dom var där :)  En härlig dag blev det igen :) Lukas verkligen stormtrivs i skogen, och det faktum att han fick farmors bullar och siraps kakor gjorde ju inte saken sämre :) 
 
Han hittade en lång pinne i skogen och stog och slog på ett nerfallet träd... jag undrade varför han gjorde så?  Han jagade älg, sa han. hahaha... är det så dom gör???  Vi hade talat om när vi åkte dit att vi skulle till skogen där farfar och pappa jagar älg, så då ville väl han oxå göra det.... :)


Provsitter farfars älgpass :)


Idag har vi först varit ner till Säffle, Lukas var till tandläkaren... Vi hade pratat om vad man gör där och vi hade tränat på att "gapa stort"  men väl där ville han minsann inte gapa inte!!! Men hon fick chansen att kolla lite på tänderna när han grät lite.... sedan gick det bra, och han var sååå stolt över att han fick en tandborste :)

Sedan åkte vi till Karlstad, jag hade en tid på sjukhuset som visar på att jag blivit gammal...... jag var på min livs första mammografi..... inte så roligt kanske men viktigt.... och sååå ont gjorde det ju inte... inte som jag hade föreställt mej och fått uppmålat.
Nu blir det lite nervöst att vänta på svar...

Ikväll fick jag svar från hon med inredningsbutiken äntligen.... men det var tråkiga nyheter, hon förhandlade just nu men en intressent... Typiskt!!!!! Det var verkligen synd tycker jag!!!!

Men jag kanske har något annat på gång....... som jag fick svar på oxå ikväll. Inte en dröm, men likväl spännande!  Det gäller bara om jag/vi ska VÅGA????

Nej nu är det dags att krypa till kojs! I morgon är det jobbcoach igen..... tror att jag tyvärr måste skippa träningen i morgon... har såååå jä....la ont i min hälsporre eller vad det nu är???

God natt!






1 kommentar:

Farmor o Farfar sa...

En fin dag, och en underbar liten jägare. Kram