fredag 5 september 2014

Glaskogens naturreservat

Idag tog vi en tur till Glaskogen :) Vi hade jättemysigt och har sett sååå fin natur!!!! Och vädret var ju toppen!

Vid första stoppet, vid en mysig bäck, åt vi lunch, kycklingsallad mmm vad gott!





Sedan åkte vi vidare, och vid det andra stoppet fikade vi vid ett vindskydd som låg heelt ljuvligt vackert vid en skogstjärn... Där var vi ett bra tag och jag satt på en sten vid vattnet med en kopp te och bara njöt i höstsolen och av tystnaden (tyst var det i alla fall den korta stund M och lille herr`n var på en liten upptäcktsfärd) :)







Sedan åkte vi på vägar som mer är att likna med en berg & dalbana.... M tyckte det var jätterolig (hade nog mer än gärna gasat på lite mer) men jag var måttligt road.... eftersom det var ny väg för mej, med otroligt vacker natur, och bort i mellanåt fina hus, så hade jag ju ganska svårt att ha huvudet still för att kolla på vägen.... och det, tillsammans med att vägen var allt annat än rak och jag har en tendens till åksjuka... ja det var ju inte en sååå lyckad kombination.... Jag lyckades ändå hålla mej borta från den värsta åksjuka, med hade världens huvudvärk heeela tiden vi åkte bil (blev som bortblåst så fort jag fick komma ut och få lite frisk luft).



Senare stannade  på en helt underbar plats för att Lukas skulle få röra på sej lite, och få en banan :)






Vilken härlig dag det blev!!!! Tiden gick och det blev sent, så vi bestämde oss för att avsluta dagen med en pizza :) 
Nu ska jag ta mej ett glas vin innan det är dags för sängen :)

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!!  God natt!




2 kommentarer:

lilla jag sa...

En sån fin dag ni haft :) Vilka härliga bilder du tagit, jättefina!

Kram på Er :)

Annelie sa...

Vilka fina bilder du har tagit, förstår att Ni haft en härlig dag. Kram