tisdag 2 september 2014

BVC & biblioteket.....

Började dagen med ett besök hos BVC och det gick jättebra :) han följde vikt och längd-kurvorna bra. Idag var det en liten språkkoll, och det var ju inga problem (var inte direkt väntat heller) Birgit tyckte att han pratade bra och hade stort ordförråd :) Jag fick beröm, och bekräftat att jag gör/har gjort rätt som läser så mycket för Lukas :) Det märks sa hon, och det är väldigt viktigt sa hon. Skönt att höra att man gör något rätt :)
Efter besöket åkte vi till biblioteket för att låna lite nya böcker. Det tyckte Lukas var jättekul, varför har vi inte varit dit tidigare kan man undra???  Hittade massa roliga böcker, och hade famnen full... då kom jag på, att jag kanske inte ska låna ALLA bra böcker på en gång..... kan ju vara roligt om det finns några kvar att låna kommande gånger oxå... ;)  men 6 st böcker fick vi med oss hem i alla fall :)  I somras när vi lånade böcker på bibblan hos mormor så fick ju Lukas en favorit, "Castor odlar" hittade en till idag (det finns fler) "Castor bakar" denna blev genast favorit igen, har redan läst den 3-4 gånger :) Tur att jag oxå gillar dom, det är så fina bilder :) Annars finns det allt bra mycket konstiga barnböcker alltså.....



Nej nu får jag nog tänka på refrängen....... är väldigt trött och lilleman ska upp på dagis (han längtar) i morgonbitti. Men först måste jag nog titta en sväng i kylen.... är lite hungrig!

God natt!

Inga kommentarer: