söndag 12 februari 2012

Vilken vecka......





Mycket har hänt kan man lugnt säga..... Pyret kom till världen i tis 7/2 med kejsarsnitt. Men jag fick i sista stund bli sövd för att det inte gick ta ryggbedövning på mej... dom testade minst 10-15 gånger..... inte roligt!!!! Jag som har sådan skräck för nålar.. Att jag skulle bli sövd kom så fort att jag inte hann tänka. Dom meddelade att jag skulle söva mej istället sedan minns jag typ inget mer förrän jag vaknade upp några timmar efteråt.
Jag blev skjutsad i sängen till förlossningsavdelningen där Mikael & pyret var, men allt är som i en dimma. Det känns som jag har missat så mycket när jag inte var vid medvetande under själva födelsen....
Vi fick åka till avd 11 där jag/vi låg tills igår kväll lör. Otroligt skönt att komma hem!!! Även fast det varit skönt oxå att vara där bland kunning personal. Det är ju en sådan omställning och en massa nytt. Hela veckan är en dimma kan man säga.
Jag har fortfarande ont i snittet och magen (kanske inte sååå konstigt med tanke på att jag gjorde en stor magoperation för 5 dagar sedan) och orkar inte mycket. Tex ska man nog inte, som jag gjorde gå på Icamaxi på vägen hem från BB och gå runt flera varv för att leta efter barnmatshyllan.... Jag blev heeeelt slut, kallsvettig och det bara sved och värkte i såret...
Nu vaknar min lillprins så jag får gå då :)

4 kommentarer:

lilla jag sa...

Fina bilder på finaste lilla prinsen :))

Kramar från fastra.

lena sa...

dummstruteföreningen ska ha ett styrelse möte om namn på den lilla godingen efter som föräldrarna inte kommer till skott. mvh lena och maria

Charlotta sa...

Oj oj...... Bäst vi skyndar oss!!!! detta tror jag inte att jag vill vara med om!

Sara sa...

Ååh va fin han är! Hoppas du repar dig fort. Får svänga förbi när jag kommer hem från praktiken och hälsa på lillprinsen? Kram