måndag 20 augusti 2012

Deppig.....

Idag på fm var jag lite nere.... Tyckte allt var jobbigt, tråkigt och hade hemlängtan jättemycket. Saknar alla där hemma, att det helt plötsligt knackar på dörren och det kommer någon och hälsar på, el att jag bara helt spontant går över till någon på en fika eller så kanske vi kunde hitta på något fast klockan var åtta på kvällen. Jag saknar att man så fort man gick ut el var och handlade alltid träffade någon/några man kände som man stannade och pratade med.....
Kände mej helt enkelt väldigt ensam just idag, känner ju inte så många här mer än M:s föräldrar och syster med familj, och dom är ju helt underbara men jag kan ju inte springa där för jämnan...

På em blev det bättre. Vi var på "fyrens dag" och tittade på en fyr här i närheten och tog en fika på bryggan. Sedan åkte vi på loppis (hittade några saker men tyckte det var alldeles för dyrt där så det blev inget)
Efter maten åkte vi till Mässvik och gick en promenad till mitt favoritställe "Kos" och avslutade med ett dopp (helt underbart, hade kunnat vara i och simma hur länge som helst)
Ikväll när Lukas somnat satt vi ute i trädgårdsmöblerna och myste =)  Tände ljus i mörkret och fikade lite med te och arraksboll.  Så nu mår jag mycket bättre igen!












Vi har tagit fram sittvagnen till Lukas och han gillar att sitta i den
om han slipper att sitta fast i selen, då blir han ilsk till tusen...
men det får nog bli sele ändå för han börjar bli såå vild i vagnen.

4 kommentarer:

lena sa...

saknar också dessa spontana besök ligga soffan och glo på tv, fika i växthuset osv. Du får koppla in skype så kan vi prata med bild på så vis kan du se alla du saknar.så gör jag och Johanna skulle dö om jag inte fick se henne ibland. Kommer ni hit till marknaden? Hälsa lill gubben han är så söt. Hälsa M kram lena

Charlotta sa...

Jo hade tänkt försöka komma upp till marknan. Håll tummarna för det.

Charlotta sa...

M blev lite sur när du inte skrev att han var söt.. ;)

lena sa...

sorry hälsa M att han är såååååå söt