onsdag 9 oktober 2013

Kamera....

ÄNTLIGEN!!!! har jag slagit till, och köpt mej en NY KAMERA..... Jiiiippiiiiii. Nu ska det bli lite mer bilder här på bloggen lovar jag!!! Måste bara vänta några dagar innan den kommer på posten... :(

Nu är det bestämt och biljetterna är i min hand (kanske inte riktigt just nu, skulle vara lite svårt att skriva då....)  Mån 21 oktober åker Lukas och jag tåg upp till Mamma/mormor. Det ska bli skönt att komma upp ett tag faktiskt. Speciellt då jag just nu tycker att allt/alla dagar går i slentrian och är jättetråkiga :( :(  Alla dagar ser likadana ut och veckorna går och går utan att något annorlunda händer.... Jag är där jag är och kommer ingenstans. Veckans höjdpunkt är när vi åker in till säffle och handlar eller kanske tar en biltur på kvällskvisten och kollar efter älgar..... Vill jag ha det så???

Det är inte alltid så roligt att bo på landet..... Inte när det är 1,3 mil till närmaste samhälle, jag har inget körkort, det finns ingen bussförbindelse, jag och Lukas är ensam hemma om dagarna och det finns typ inga grannar....... Låter det lockande???  Ändå så trivs jag ju sååååå bra i själva huset, har fått det precis som jag vill ha det, och..... jag gillar ju landet.... svår ekvation!!!

Skit samma! Det ska i alla fall bli skönt att komma hem till Bergsjö och göra något annat om dagarna :)   Tänkte jag skulle passa på att söka upp några "gamla" kompisar så vi kunde ses, sedan ska jag förhoppningsvis på styrelsemöte med dumstrutarna :)  Och gå på årets första julmarknad på ersmats-gården :)

Och kanske tycker jag annorlunda när jag kommer hem igen :)  Då är det ju november och sedan min FAVORITMÅNAD!!!!!!!!  JUL!!!

Nu ska jag nog gå och lägga mej. Imorgon bitti ska jag upp och skicka iväg Lukas till dagmamman. Det är tredje dagen han är där heeelt själv och det är såååå roligt att det går sååå himla bra!!!!! Han springer in till lekrummet direkt när M tagit av honom ytterkläderna, och vänder sej om och vinkar till pappa när han går, sedan leker han och har roligt ända tills farmor och farfar hämtar :)
Det är värre för mej.... första dagen kunde jag inte alls slappna av och gick här och trampade av och ann och kollade på klockan typ var annan minut.... SKA HAN ALDRIG KOMMA HEM???
Men idag gick det bättre.  Efter att jag fick meddelande från M att det gått jättebra att lämna, somnade jag som en stock och fick en välbehövlig SOVMORGON för första gången på över 1,5 år!!! :)

God natt!

2 kommentarer:

lilla jag sa...

Skoj med en ny kamera , bilder är ju så kul :)Får se om vi hinner ses innan ni åker , beror ju lite på hur dessa vattkoppor utvecklas här!

Njut nu av dina barnfria förmiddagar , man får det ;))

Kram!

Charlotta sa...

Ja det vore roligt att hinna ses, det var ju längesedan, men vattenkoppor vill vi ju inte ha :( Har ingen aning hur länge det smittar?

Det ska bli såå roligt att fota med en riktig kamera igen :) Så det går att göra någonting med fotona sedan för med min stenåldersmobil blir det så dålig kvalite på bilderna så det enda som funkar är väl typ att lägga ut dom här på bloggen el fb då ser dom jättefina ut.... Kollade på bilder på Lukas och insåg att de flesta kort de senaste månaderna är tagna med mobilen och det är ju tråkigt om jag skulle vilja göra något med dom annat än att titta på dom i datorn..
Nu kom junior hem :) Kram