tisdag 14 januari 2014

Hejdåjulenångest.....

Jag börjar lite lätt..... Nu är julen borta här i alla fall.

Det har blivit lite, lite av mej här nu ett tag..... Det har varit sååå rörigt i min hjärna... men det kanske håller på att ordna upp sej... lite i alla fall.  En stor sten föll från mitt hjärta i alla fall när jag fick skjuta upp min utbildning i Karlstad :)  Låter kanske knäppt att jag ska skjuta upp starten, jag som tjatat om den där utbildningen sedan förra våren.... Men just nu var det heeelt fel tidpunkt! Lukas som hastigt skulle börja dagis samtidigt, ekonomin som är i botten, M som mår dåligt. Jag hann liksom inte förbereda mej mentalt på detta, och det blev sååå mycket.

Men nu är det löst i alla fall :)  Och jag är evigt tacksam för det! Nu ska jag gå hos en jobbcoach istället (och det blir tack och lov inte på samma ställe som sist)
  Jag har hört mycket negativt (och har egen erfarenhet) om jobbcoacher, men jag har bestämt att jag ska gå in i det här med possitiv inställning... Det ska bli något bra av det här!!!!!!  Om inget annat, så får jag i alla fall träffa lite nytt folk, och göra något annat, som inte har med hemmet och Lukas att göra.  Missförstå mej rätt.... Lukas och hemmet är det bästa jag har, men det är behövligt och roligt att göra något annat oxå ibland!

Nu till något heeeelt annat... JIIIIPPIIIIII....... ÄNTLIGEN!!! är snön här!!! :D
Lukas och jag var ute i dag på fm i snövädtet :) vi skottade, eller rättare sagt jag skottade, han krattade... vi åkte pulka här i trädgården (jag önskar mej en backe i födelsedagspressent).  Vi såg ut som två snögubbar men jag fick nästan släpa honom in till sist för han skulle vara mer ute :)

Här är lite bilder från i söndags när vi var ute :)









Nej nu måste jag nog säga god natt!

2 kommentarer:

lilla jag sa...

Härliga bilder på goaste gossen :)) Kram på ER ♥

Farmor sa...

Härliga bilder på skrutten.