torsdag 27 augusti 2009

Vad är kunskap?
Har just sett en föreläsning om "Vetenskaplighet". Det bara snurrar runt i mitt huvud just nu med konstiga ord osv. Vad har jag gett mej in på?
Har tre föreläsningar i huvudet just nu som jag måste försöka få lite struktur på. Först har jag varit på en helt frivillig föreläsning om studieteknik idag, sedan har jag sett på två inspelade föreläsningar som vi skulle se inför morgomdagens seminarium. Den ena handlade om portfolio arbete, och dan andra om Vetenskaplighet innom skolan. Och nu ska jag skumma igenom lite texter i 2 böcker "Vetenskapsteori för nybörjare" och "Lära till lärare" Så jag har fullt upp i kväll.

Men jag har i alla fall hunnit beställt tågbiljetter hem nästa helg. Då blir det marknan och hundar för hela slanten! LÄNGTAR!

Mamma hade varit ute och plockat lingon i går. Det vill jag oxå.... med fika med. Det är något jag saknar, skogen. Det finns ju fullt med skog här oxå men det är inte samma sak. Här skulle jag väl gå vilse, och hundarna är ju inte med....

I morgon är första mötet med min seminariegrupp och va ska delas in i studiegrupper, hoppas det blir bra. Tyvärr hamnade jag förståss inte i samma grupp som Lina, som jag lärde känna i tisdags. Men det blir säkert bra.

Nu tillbaka till mina böcker.

*Stjärnglitter och kärlek till er alla*

2 kommentarer:

lena sa...

Du får köpa till en hårddisk till huvudet så de finns plats att lagra. Förstår att du saknar sally och skogen och naturligtvis oss andra med men vi ska nog terrorisera dej när du kommer hem så du inte glömmer oss hihihih hur gick det med pilates???

Charlotta sa...

Jo jag skulle verkligen behöva en till hårddisk, min nuvarande har ingen lagringskapacitet.
Det gick jättebra på pilates, det ska jag fortsätta med, men det var en del svåra övningar som jag måste öva på, tex "rullande sälen" Jag har faktiskt lite träningsvärk i magen i dag :)