fredag 11 december 2009

Hemma igen....
efter föreläsningen. Det var en intressant föreläsning tycker jag och föredragshållaren var väldigt bra. Det handlade om barn och ungdommars nätkultur och att skolan måste bli mycket bättre på att använda dessa verktyg (internet, mobil mm) för att höja kvaliten på utbildningen.

I dag hände något lustigt, jag var inne på "Gård & Torp"s hemsida, och där stog det några länkar till privatpersoner som bloggade om sina gamla hus, renoveringar mm. Jag bara skumläste lite och hajjade till när jag såg namnet Lotten, då blev jag ju genast nyfiken och surfade in på hennes blogg.
Det visade sej att hon var i30 års åldern älskade gamla ruckel till hus, gillade att odla, vara ute i naturen, fota mm och hade en älskad gul labrador. Det lät ju nästan som jag. Jag skrev en kommentar till henne, och nu när jag kom hem hade jag fått svar, hon skrev bla att hon hade varit in på min blogg och sett att jag pluggade till bildlärare, det hade hon oxå drömt om........ Va konstigt, nästan kusligt. Vi bestämde i alla fall att vi skulle bli "bloggkompisar"

Nu ska jag gå och handla, sedan försöka mej på att steka fisk (svårt tycker jag, det bara fastnar). I kväll ska jag till Tiltan och kolla på Idol finalen, jag vet faktiskt inte vem jag tycker ska vinna.........Vem det än blir så är det en värdig vinnare!

*Stjärnglitter och kärlek till er alla*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Faster!
Vad fint du har fått här! Kan man flytta in på din blogg kanske ;)
Det verkar som att du hittat en tvilling, vad lustigt! Ha det bra, vi ses snart ;)

Lotten sa...

Ha ha : ) trevligt att vara omnämnd i din blogg och tilloch med fått en länk! vem är du då Lotten? Hur gammal är du och var bor du någonstans egentligen?