onsdag 15 september 2010

Bildspelsuppgift...

Jag pratade ju om att vi fått en ny uppgift.. Vi ska producera ett bildspel som behandlar design och/eller arkitektur ur någon aspekt. Det ska i första hand bygga på egna foton, men kan komplitteras med inscannat material el från nätet. Bildspelet ska innehålla bilder (förstås) tal och/eller tex som knyter an till kurslitteraturen, gärnaoxå musik eller effektljud.....

Bildspelet ska alltså handla om någon design eller någon form av arkitektur..... Förslag på teman är tex:

  • Ett bostadsområde
  • Olika typer av byggnader (skolor, kyrkor, kiosker etc.)
  • En gata
  • En stil
  • Byggnadselemen från olika tider (fönster,dörrar,balkonger,tak etc.)
  • Torg, gaturum, gårdar, trädgårdar
  • Formgivning innom olika områden (glas, möbler.....)
  • Stadens ljus, ljud, färger..... mm.

Först fick jag idèn att det skulle handla om Fiskarstan i Hudik (vet en bra guide som kan allt...) men jag har ändrat mej... jag tycker fortfarande det är en bra idè som jag hade velat jobba med men jag har inte råd att åka hem igen =( Så jag får hitta på något som jag kan fota här omkring... Jag har funderat på "fönster" men har inte bestämt mej... orkar inte tänka så bra just nu....

Men det kan nog bli roligt om man kommer på en bra idè =)

Inga kommentarer: