lördag 4 september 2010

Design-uppgift...

I helgen har jag fullt upp med att skissa fram nån idè till vår nya stora uppgift vi fått. På måndag ska vi pressentera vår idè och skisser för vår lärare och sedan är det bara att sätta igång.... Det kommer att bli väldigt roligt men oxå svårt tror jag....

Vad är då själva uppgiften........ Jo den heter:
"Duka ett bord för två" Vi ska arbeta både med keramik och textiltryck och designa ett bord med tyg som vi ska tryck på (valfritt vad vi gör av tyget, tex duk, kuddar, gardin, servetter, fondvägg mm) och keramik som vi ska göra själva och måste minst innehålla en kanna/tillbringare, kärl att dricka ur eller/och äta på.
Allt detta ska passa ihop och det ska vara ett tydligt tema och vad det är för sorts måltid det är, tex. kafferep, kärleksmiddag, barnkalas, middag för änglar eller vampyrer osv......

Mycket att tänka på, och jag tror jag lätt kommer att sväva ut och komma med idèr som jag inte mäktar med...... så det är bäst att se upp. Men det kommer att bli otroligt roligt =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dy kanske kan hämta inspiration från din fina nyponkvist ;)