onsdag 9 november 2011

En tand...

och 1000 kr fattigare :(
Tog beslutet att åka till tandläkaren idag efter att haft värk hela natten. Det var en visdomstand som gått sönder djupt ner och var inget att spara....
Jag fick en jättekonstig reaktion på bedövningen, yr, illamående, svart för ögonen, ont i hela kroppen och kallsvettig... hon sa att det kanske var för att jag var rädd och spände mej, men jag har ju alltid varit rädd för sprutor och inte kännt så där förr.... Väl hemma började jag kräkas :( Sen var jag helt matt och har legat hela dagen/kvällen. Med munnen full med bomull (det ville aldrig sluta blöda) och med värken när bedövningen började släppa så kunde jag inte äta el dricka något :( Världens bästa M åkte och köpte sugrör och nyponsoppa till mej så jag skulle få något i mej. Det var sååå snällt!!! Nu har det slutat blöda och jag har även fått i mej lite kycklingsoppa från igår.

Apropå igår... Då var M:s föräldrar här på middag, det var jätte trevligt och vi åt god mat :) kycklingsoppa och prinsessbakelse till kaffet/teet :)

2 kommentarer:

lilla jag sa...

Aj,aj, va trist (hemskt) att behöva gå till tandis :( Hoppas det känns bättre idag! Vi ses nån dag, Kram.

Charlotta sa...

Ja det känns bättre idag :)
Ja vi måste ses snart, det var länge sedan nu.