lördag 5 november 2011

Tomatketchup.....


Skönt att vara på benen igen efter några dagar i sängen med någon konstig åkomma (ev höstblåsor) illamående, ont i magen och trött... Men nu är jag pigg igen :) hur pigg man nu kan vara när det är så här grått och trist ute??? Jag vill ha någon minusgrad och sol!!!!

Jag var ganska pigg redan igår, då var vi till Åmål och handlade på eurocash och var på världens mysigaste cafè ever :) Strandcafè hette det och var i helt min stil med vitmålad pärlspont på väggarna, glasveranda med utsikt mot sjön, gamla udda vitmålade möbler och hembakt bröd :) Precis ett sådant cafe som jag skulle vilja ha!!!! Dit vill jag verkligen, dit ska jag åka fler gånger!!!!






Klicka på bilden så kan ni se en liten filmsnutt jag hittat på nätet.




Igår kväll gjorde jag helstekt, baconinlindad fläskfile med ugnsgrillade potatis/rotfrukter, mmm supergott blev det!! Sedan blev det idol framför Tvn och filmen "Marley och jag" det handlade om en bångstyrig labrador, som på slutet blev gamal och dog...... ojojoj vad jag grät!!!! Klarar inte att se djur som dör, och kanske speciellt nu när jag vet att det inte är långt kvar för min älskade sally här på jorden...... 12 år är hon ju och inte så himla pigg.... :(
Nej nu måste jag tänka på något annat innan jag börjar gråta igen....

Vi ska snart ta bilen till Kos och gå en promenad i skogen, det ska bli sååå skönt att få lite luft, har ju inte varit ute och gått på flera dagar.






Ha en bra dag!



Stjärnglitter & Kärlek till er alla!

2 kommentarer:

lena sa...

ja jag såg den med fy vill inte tänka på när det är dags för lisa skönt att ni har blivit piggare hälsa M kram

lilla jag sa...

Jättefint kafé, verkligen! Det får man nog prova någon gång :)