onsdag 16 november 2011

Föräldrakurs.....

Igår var vi på första av 3 träffar. Just i går pratade vi om förlossning och smärtlindring. Vi fick även se en film. Det var intressant. Jag måste tvinga mej själv att inse att det snart är dags.... hittills har jag förträngt allt som har med förlossningen att göra, och det kommer jag nog fortfarande att göra om jag inte tvingar mej själv att tänka på det och försöka förbereda mej... Skulle hellst vilja hoppa över hela den biten!!!!! Jag som svimmar när jag ska ta ett vanligt blodprov.... HUR SKA DETTA GÅ???????? Det måste ju gå, jag har ju inget annat val.... Tror att det är väldigt viktigt att förbereda sej mentalt och skapa possitiva målbilder! Formulera lite affirmationer att konsentrera sej på :) Japp så får det bli!!!

Fortsatt soligt idag, Härligt!

2 kommentarer:

lena sa...

du har inte mycket till val du måste vara med om det. Men smärtan och rädslan kommer du över så fort du hör den lille skrika och dom lyfter upp han på magen det är en fantastisk känsla som övervinner allt kram lena

lilla jag sa...

Det är bra att läsa på lite :) Och försöka fokusera på att du får den största belöningen som går att få, ett underbart litet barn :))

Kram!