torsdag 29 maj 2014

Blommor....

Ikväll har jag varit ute och rensat i min enda rabatt och satt ut lite småpynt :) Fint blev det.
 Sedan tog vi och städade ordentligt på bron, sopade golv och matta, tvättade av möblerna (det behövdes verkligen, dom var heeelt gul av allt pollen) och planterade i blomlådan på räcket och amplarna :) det blev jättesommrigt direkt :)  Köpte blommor till några krukor oxå när vi var på pomonadalen idag, men dom får jag plantera i morgon em för jorden tog slut.

I morgon fm ska vi till Sunne, jag/vi ska kolla på en inredningsbutik som är till salu :) Vi har haft lite mailkontakt tidigare och i morgon ska vi åka dit och titta.... sååå spännande!!!! Det här har ju varit en dröm väldigt länge!
 Men jag är väldigt kluven ändå.... Det är ju en dröm, men vill jag verkligen flytta till Sunne?

 Det är ju otroligt fint där och mer likt "hemma" för mej, det är inte det, men jag har ju en tid nu haft väldigt hemlängtan och vi har pratat lite löst om att kanske flytta upp.... Det jag mest längtar efter är det sociala med familj och vänner eller bara det att jag kan hejja och stanna och prata med folk på gatan eller tex på ICA så som jag inte kan här.... Och att jag kan hitta på saker på ett annat sätt än här....
  Här hemma har jag ju svärföräldrarna och svägerska med familj (tack o lov för dom är underbara) men flyttar vi till Sunne har jag INGEN!

Jag har i alla fall bestämt mej att jag ska åka och kolla på butiken, känna känslan och så får jag fundera vidare sedan, det är ju trots allt ett väldigt stoort steg, och jag är tyvärr lite feg! Men känner samtidigt att det kanske är enda chansen att få ett jobb (att skapa ett själv)  Känns föga troligt att jag ska få något jobb annars :(  med utan utbildning, utan körkort, utan kontakter, utan erfarenhet (eftersom jag vill in i en ny bransch) småbarns förälder, problem med rygg mm........ det låter inte så lovande eller vad tycker ni.... ;)

Nej nu ska jag krypa ner i min säng, vi ska upp tidigt i morgon.  God natt!

1 kommentar:

lilla jag sa...

Låter spännande :-) blir roligt att höra vad du/ni tyckte om det sen! Ha en fin dag i Sunne, det är fint där:-) Kram!