lördag 31 maj 2014

Härlig dag!

Vilken härlig dag det varit i dag! Varmt väder hela dagen, och vi har varit ute och donat och pysslat hela dagen :)  Jag har planterat färdigt och arrangerat krukor och Lukas har lekt i sandlådan och med vatten (att det ska vara så roligt med vatten.... fast det tycker ju jag oxå ). Lukas blev så glad när farmor & farfar kom (vi oxå) vi har suttit & pratat, kollat på blommor, ätit fruktsallad med grädde och lekt med Lukas.

Dom hade med min cykel som varit där på "vinterförvaring" i typ 2år.... trodde jag hade glömt hur man gjorde när man cyklade, men det gick jättebra, nu ska jag ut och cykla minsann!! Det är ju jätteroligt! :)

Jag har fått några pallkragar av grannen oxå idag, så nu ska jag bara köpa lite jord, frön och plantor så ska jag äntligen få min lilla odling, som jag tjatat om sååå länge :)

Jag vill ha:
  • Busktomater
  • sallad
  • gräslök
  • sockerärtor
  • basilika
  • slingerkrasse
  • och ringblommor

Nej nu ska jag ta mej en cider och gå ut och sätta mej i solen :)  Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: