lördag 3 oktober 2009

Älskade, hatade fullmåne.......

Har knapt sovit en blund i natt, halv fem var jag vaken än. Det föll mej inte in att det var fullmåne, det fick jag höra senare. Borde ha förstått, men jag försöker att inte ha koll längre när det är fullmåne, inbillade mej att det var något psykologiskt. Men det är det bevisligen inte det får jag ju erfara så gott som varje gång.
Jag hatar att inte kunna sova och att en måne ska ha sådan makt över mej. Men ändå älskar jag ju den. Vacker och mystiskt gåtfull.

Har just tittat på en film "Elisabeth -The golden age-" Den var jättebra. Vet inte vad det är som fångar mej i sådana filmer? men jag älskar dom. Farsinerande, som fullmånen.

*Stjärnglitter och kärlek till er alla*
Gå ut bli uppfyld av månens kraft och skönhet

Inga kommentarer: