onsdag 16 september 2009

Kaos...........
Vilken dag alltså.....
Det började med att det knackade på dörren i morse strax efter nio. Där stog två målare med pensel och täckplast i högsta hugg. Dom skulle in till mej och måla om i rummet och toan, utan någonsomhelst förvarning, som jag hade lovats. Nu blev det brått.. jag fick i alla fall ett par timmar på mej att packa ihop och stapla prylar och möbler mitt i rummet, innan dom kom tillbaka igen.
Jaha.... vad ska jag göra nu? Jag var på biblioteket ett par timmar, sen har gått runt på stan, det värst med det är att man hittar sååååå mycket som man vill (och verkligen behöver....!?) ha.
När jag väl fick komma hem (efter 16) insåg jag att jag inte kan sova i rummet med den starka lukten, så jag ringde till kopparstaden och sa att dom fick lov att fixa någonstans där jag kunde få sova i några nätter.
Så just nu sitter jag i ett rum (eller snarare en skrubb) som kan hyras av gäster till boende här.
Jag slipper sova i dessa, säkert ohälsosamma målarångor, men i stället ligger det här rummet direkt vid entren och festlokalen (där det naturligtvis är fest just nu) måste nog gå till mitt rum och leta reda på mina öronproppar.
Men på fre är rummet bokat så då funderar jag på att åka hem ändå, fast jag inte hade tänkt. Då blir det mycket åkande fram och tillbaka. Kommer hem på fre kväll, åker tillbaka på mån, och åker sedan hem igen på ons kväll. Skönt att vara hemma mycket men det bli lite dyrt.
Herre guuud vad dom spelar hög musik. Har aldrig förstått hur man årkar festa på en onsdag????

*Stjärnglitter och kärlek till alla*
(Utom ni som festar på Britsen i Falun i kväll)

1 kommentar:

Walle sa...

Å men fy, låter verkligen inte som du har det allt för roligt nu!! Mne dte blir nog bättre snart.. Å ett ny målat rum är ju alltid trevligt! :)