tisdag 15 september 2009

Nu har jag varit två dagar på min "partnerskola" Björkhagsskolan i Svärdsjö.
Jag var ju lite pirrig innan, men nu känns det jättebra. Min handledare är helt fantastisk måste jag säga, barngruppen (F-klass) är jätte härlig och skollokalerna är trevliga och frächa. Och framför allt verkar det som det är väldigt god stämning där mellan personalen, vilket är en förutsättning för att det ska bli en bra skola och att man trivs och kan utföra sitt jobb på ett bra sätt. Eller hur........

Tänk att jag har suttit nu och läst hur många sidor som helst om "den politiska styrningen av skolan" och jag fattar ingenting!!!!!! Det värsta är att jag ska skriva en text och lämna in i morgon, om mina reflektioner. Hur ska man kunna skriva en text om något man inte förstår, och som man är helt ointresserad av?????? Är det här verkligen nödvändigt att kunna?

Nej, nu skiter jag i det där för i dag, och tittar i en inredningstidning istället, mycket roligare!!!

*Stjärnglitter och kärlek till er alla*
förutom till myggor,spindlar och råttor

Inga kommentarer: