onsdag 14 september 2011

Ha den äran......

GRATTIS på 70-års dagen Mamma!!!!

Vi kommer och grattar i mitten av oktober istället. Hoppas du får en bra dag!!! :) Blev så sugen på smörgåstårtan du gjort....

Idag skiner solen och det blåser inte riktigt så mycket som det gjorde igår, då kändes det som om huset skulle blåsa bort... Vi har just varit på en liten promenad, det blir inte så långa promenader nu för tiden för jag blir sååå trött :( men vill försöka gå en sväng varje dag i alla fall.

Dagens lunch blev väldigt populär :) Jag gjorde falukorv i ugn. Skar snitt i korven och stoppade i tomatskivor och äppelklyftor, sedan skar jag lök i klyftor och strödde runtom. På med en massa riven ost och lite smörklickar. När jag ställde tillbaka smöret i kylen hittade jag en öppnad matlagningsgrädde som jag hälde över allt i formen, sedan strödde jag över lite grovmalen svartpeppar och in i ugnen. Till det serverade jag potatismos med en grönsaksbuljongtärning i. Supergott blev det :)

Nu ska jag gå ut och kolla hur det går för min lilla äppelplockare som står på stege med krattan i högsta hugg och försöker få ner lite goda äpplen till mej :)

Just det, höll ju på att glömma berätta att på lördag ska vi åka till Årjängs marknad :) (en av sveriges största marknader) Det ska bli sååå roligt, jag längtar!!! Jag som trodde jag missat marknan i år....


Ha en fortsatt bra dag!


Stjärnglitter & Kärlek till er alla!

Inga kommentarer: